ثور 31, 1399 13:27 Asia/Kabul
  • ستاد حقوق بشر ایران ادعای خودکشی محکوم استرالیایی را رد کرد

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران ضمن رد ادعای خودکشی محکوم استرالیایی اعلام کرد: وی در سلامت و از همه امکانات از جمله درمانی و تماس تلفنی با خانواده برخوردار است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خودکشی یک محکوم تبعه استرالیا در ایران ادعایی بود که چندی پیش در رسانه‌های وابسته به کشورهای بیگانه مطرح شد؛ خبری از خودکشی زنی که به حکم دادنامه صادره از تهران به اتهام همکاری با رژیم غاصب اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی به 10 سال زندان محکوم شده است.

اما ادعای خودکشی این تبعه استرالیایی - بریتانیایی حتی چند روز هم طول نکشید؛ خانواده‌ی وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، حال او خوب است و نه تنها خودکشی نکرده، بلکه حتی با خانواده و سفارت خود نیز در ارتباط است.

رسانه‌های وابسته به دولت‌های غربی ادعا می‌کردند، «کایلی مور گیلبرت» Kylie Moore-Gilbert سه بار در زندان خودکشی کرده است و وضعیت بسیار نامناسبی دارد و بیم آن می‌رود، جان خود را به زودی از دست بدهد.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران اعلام کرد، گیلبرت در زندان مانند سایر زندانیان از خدمات درمانی بهره‌مند است و امکانات لازم نیز در اختیار او هست؛ وی در حال حاضر سالم است و در بند خود در حال محکومیت حبس است و به صورت مداوم با خانواده خود تماس تلفنی دارد.

کلیدواژه