جوزا 12, 1399 12:50 Asia/Kabul
  • موسوی: سرکوب رنگین پوستان آمریکا، مایه تاسف جهانیان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد می‌کند، گفت: وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها علیه شهروندان آمریکایی به‌ویژه رنگین‌پوستان موجب تاسف و ناراحتی همه ملت‌های دنیا است.

به گزارش ایرنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به ادعای «رابرت اوبراین» Robert O'Brien مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا درباره نقش ایران در ناآرامی‌های اخیر آمریکا یادآور شد: اعتراضاتی که هم اکنون در آمریکا جریان دارد، نتیجه سال‌ها سرکوب و خفه کردن صدای مردم و اتباع آمریکایی بوده است؛ در این وضعیت مقامات آمریکایی چاره‌ای جز فرافکنی ندارند.  

موسوی در پیامی خطاب به مردم‌ آمریکا با تاکید بر اینکه "دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و در کنار شما ایستاده است"، به دولت و پلیس آمریکا توصیه کرد: خشونت‌ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا تاکید کرد: ایران و ونزوئلا تحریم نیستند بلکه مورد تحریم یکجانبه و ظالمانه از سوی آمریکا هستند که هیچ کشوری ملزم به رعایت آن نیست و جمهوری اسلامی از حقوق خود حتی در دور دست‌ها دفاع می‌کند.

موسوی همچنین با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا ضدایران، غیرقانونی و یکجانبه است و این تحریم‌ها نمی‌تواند ملاک عمل دیگر کشورها باشد، اظهار کرد: ایران خواستار باز پس گیری همه دارایی‌های خود در کره جنوبی است و اقدام سئول در ارسال یک محموله دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، اقدامی کوچک و با تاخیر فراوان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: لازم است سئول فکر بیشتری کند تا روابط دیرینه ایران و کره جنوبی که در مقاطعی زبانزد بود ،بیش از این مخدوش نشود.

کلیدواژه