روحانی: کادر بهداشت و درمان ایران همیشه افتخارآفرین بوده است
(last modified Sat, 06 Jun 2020 09:38:25 GMT )
جوزا 17, 1399 14:08 Asia/Kabul
  • روحانی: کادر بهداشت و درمان ایران همیشه افتخارآفرین بوده است
    روحانی: کادر بهداشت و درمان ایران همیشه افتخارآفرین بوده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای کادر درمانی کشور در زمینه علمی و تحقیقاتی در مقابله با ویروس کرونا گفت: کادر بهداشت و درمان ایران همیشه افتخارآفرین بوده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 99 بیمار در کشور مورد تحقیق و کارآزمایی‌های بالینی قرار گرفته‌اند، یادآور شد: ایران در زمینه علمی در رتبه پانزدهم جهان و در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام نیز در رتبه نخست قرار دارد.

روحانی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ایران را مدافعان پرنشاط میدان سلامت خواند و خاطرنشان کرد: تامین نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا، ارائه خدمات ضروری به جامعه، تامین کالاهای ضروری و اساسی و ارائه بسته های حمایتی به اقشار نیازمند، چهار وظیفه مهم دولت است که در روند انجام همه این وظایف، وضعیت به خوبی پیش می رود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به شناسایی دو داروی موثر در درمان بیماری کرونا در کشور، گفت: فعالیت بهداشت و درمان کشور از این هفته به فاز سوم رفته و بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است.  

براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران در مرحله اول، 78 میلیون نفر به کمک زیر ساخت‌های مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) در کشور غربالگری شدند که این امر منجر به کاهش چشمگیر بار مراجعه به  بیمارستان‌ها شد.

در مرحله دوم نیز بیش از 38 میلیون نفر از افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند.

 

کلیدواژه