جوزا 26, 1399 14:58 Asia/Kabul
  • ربیعی: ایران شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای جهان را دارد
    ربیعی: ایران شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای جهان را دارد

سخنگوی دولت ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بیشترین حد دسترسی ممکن را به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده است، گفت: ایران شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای جهان را دارد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تهران انتظار دارد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست‌های خود را در چارچوب توافقات پادمانی و اساسنامه آژانس ارائه کند، افزود: استفاده از معیارهای سیاسی در رسیدگی متقابل به تکالیف و حقوق کشورها در آژانس، نتیجه‌ای جز تقویت بی‌ثباتی در عرصه جهانی ندارد.

ربیعی خاطرنشان کرد: اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از استقلال این نهاد بین‌المللی در برابر قلدری آمریکا حمایت کنند.

سخنگوی دولت ایران همچنین با اشاره به اینکه تهران همواره براساس توافقات معتبر پیشین و مقررات بین‌المللی دسترسی‌های ضروری آژانس را فراهم کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات بین‌المللی خود پایبند است و گواه این ادعا، گزارش‌های مثبت 17 گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر است.

ربیعی با تاکید بر اینکه بازرسی‌های فنی آژانس به هیچ عنوان نباید سیاسی شود، یادآور شد: سیاسی شدن این مسئله نه تنها کمکی به حل مسئله نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر هم خواهد کرد.

سخنگوی دولت ایران در ادامه ضمن محکوم کردن توطئه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل  در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران خاطرنشان کرد: همه کشورها از بدطینتی‌های آمریکا و همچنین تحرکات رژیم صهیونیستی در این موضوع کاملا آگاه هستند و آمریکایی‌ها باید صدای جامعه بین المللی را بشنوند و قلدری‌ها را کنار بگذارند.

 

کلیدواژه