جوزا 31, 1399 09:10 Asia/Kabul
  • واکنش چین به قطعنامه شورای حکام ضد ایران

دفتر نمایندگی چین مستقر در وین به صدور قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری، دفتر نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا ضد ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز تاسف کرد و هشدار داد که این اقدام اجرای برجام را به خطر می‌اندازد.

«وانگ کان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیروز پنج‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) علیه ایران، تأکید کرد که تصویب این قطعنامه عواقب بسیار نامطلوبی خواهد داشت.

قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران ، به رغم مخالفت چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد.

در قطعنامه ای که امروز جمعه به تصویب رسید، سه کشور اروپایی انگلیس ، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ادعای آنها به مانع تراشی در دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته‌ای پایان دهد و با آن ها به طور کامل همکاری کند.

کاظم غریب‌آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بهانه ارائه نکردن دو دسترسی تکمیلی به آژانس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌ شب در پیامی توییتری از سه کشور اروپایی خواست پس از آن که در عمل به وظایف خود ذیل برجام شکست خوردند، شریک جرم دشمنان برجام نشوند.

کلیدواژه