افغانستان برای ایران بیش از یک همسایه ارزش دارد
(last modified 1399-04-03T13:41:18+00:00 )
سرطان 03, 1399 18:11 Asia/Kabul

سخنگوی دولت ایران با اشاره به سفر حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، گفت: این سفر نشانه‌ای از اراده ما برای پاسداری از روابط تهران - کابل است. ارزش افغانستان برای ایران بیش از یک همسایه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران امروز سه‌شنبه (3 جوزا) در مورد سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران گفت: این سفر به موقع بود و فضای آن گرم بود، ضمن ابراز تأسف از اتفاقاتی که در مرزها افتاد به طرف افغانستان گفتیم که این اتفاق سوء استفاده قاچاقچیان انسان و عدم کنترل مرزی است. رنج افغانستانی‌ها برای ایران هم مایه رنج است.

وی اضافه کرد: این سفر نشانه‌ای از اراده ما برای پاسداری از روابط تهران - کابل است. فضای مذاکرات دوستانه و گرم بود ابعاد مختلف همکاری میان دو کشور بررسی شد. ارزش افغانستان برای ایران بیش از یک همسایه است؛ دو کشور دو روایت از یک تمدن واحد هستند و رخنه متقابل فرهنگ و زبان و احساسات مشترک میان دو ملت آنچنان تار و پود هردو را آغشته کرده که شادی و رنج برای هر دوملت، متقابل و مشترک است.

سخنگوی دولت ایران بیان داشت: در این دیدار، اراده تهران برای نهایی شدن و امضای سند جامع راهبردی دو کشور را مورد تاکید قرار دادیم که به زودی امضا خواهیم رساند و قرار شد متن این سند ظرف سه ماه آینده برای امضای رییسان جمهوری دو کشور آماده شود.

کلیدواژه