سرطان 06, 1399 11:29 Asia/Kabul
  • موسوی: ایرانیان قربانی تروریست‌های مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در واکنش به اتهام‌ پراکنی آمریکا علیه ایران در قالب یک گزارش سالانه تأکید کرد، رژیم آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" در واکنش به انتشار گزارش سالانه کشوری تروریسم از سوی رژیم آمریکا اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران این گزارش را بدلیل فرافکنی آشکار، بی صداقتی محض و معیارهای دوگانه رژیم آمریکا در  مبارزه با تروریسم کاملاً مردود و محکوم می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: رژیم ایالات متحده آمریکا بعنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه تاریخ چند دهه اخیر به وضوح نشان می دهد که آمریکا حتی به اذعان برخی مقامات آمریکایی در ایجاد برخی گروه‌های تروریستی نقش داشته و یا از این گروه ها و اقدامات تروریستی آنها حمایت کرده است، خاطر نشان کرد، ترامپ نیز در مبارزات انتخاباتی صریحا اعتراف کرد که دولت‌های قبلی آمریکا داعش و گروه‌های تروریستی دیگر را بوجود آوردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه اقدام بزدلانه و تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" بعنوان قهرمان مبارزه با تروریسم را نمونه بارزی از جنایات تروریستی رژیم آمریکا دانست و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران بعنوان بزرگترین قربانی اقدامات تروریستی که عموما با حمایت مستقیم و غیر مستقیم  دولت آمریکا انجام پذیرفت و با بیش از 17 هزار شهیدی که در این راه تقدیم کرده است همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم در سطح جهانی و منطقه ای قرار دارد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم» که روز چهارشنبه منتشر شد مطابق روال هر سال جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

کلیدواژه