سرطان 15, 1399 08:10 Asia/Kabul
  • ثبت اعتراض جدید ایران درباره اثر تحریم‌ها بر شیوع کرونا
    ثبت اعتراض جدید ایران درباره اثر تحریم‌ها بر شیوع کرونا

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از ثبت یک اعتراض جدید در دیوان بین المللی دادگستری در خصوص اثر تحریم ها بر شیوع ویروس کرونا در ایران خبر داد.  

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران روز شنبه گفت: با پیشنهاد معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری کشور اعتراض جدیدی در دیوان بین المللی دادگستری در خصوص اثر تحریم های غیرانسانی و ضد حقوق بشری آمریکا بر شیوع ویروس کرونا در ایران ثبت شد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران پیش از این در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، از مجامع بین المللی خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و اقدامات یک جانبه آمریکا در مسیر تهیه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سکوت نکنند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، تصریح کرده است ، با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

 

کلیدواژه