سرطان 16, 1399 18:22 Asia/Kabul
  • ظریف: توانمندی ایران عامل نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی است
    ظریف: توانمندی ایران عامل نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه ایران، بالندگی و توانمندی‌های جمهوری اسلامی را عامل نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و صف‌کشی آن‌ها علیه ایران عنوان کرد.

«محمدجواد ظریف» عصر امروز (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه ایران با «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، توطئه‌های برخی کشورها و گروه‌های خارجی برای فشار بر مردم ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید کمتر زمانی، یک کشور این میزان فشار از سوی برخی قدرت‌ها را تحمل کرده باشد.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با تاکید بر شکست توطئه‌های آمریکا برای نابودی اقتصاد کشور، تصریح کرد: اقتصاد ایران در عرصه غیرنفتی رشد مثبتی داشته و رشد اقتصادی کشور در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های غیرقانونی افزایش یافته است.

در ادامه این نشست، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه هدف آمریکا از سیاست فشار حداکثری، مجبور کردن ایران به توافقی بود که به زعم آمریکایی‌ها ایرادات برجام را نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در مقابل فشار حداکثری، سیاست ایران مقاومت حداکثری است که ماهرانه آن را در سال‌های اخیر به مقاومت فعال تبدیل کرده است.

«محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران نیز هدف بسیاری از اقدامات آمریکا و اسرائیل را امنیتی کردن ایران دانست و یادآور شد: دشمنان می‌خواهند ایران را برای سرمایه‌گذاری و برقراری ارتباط ناامن جلوه دهند که در برابر این امنیتی‌سازی باید جنبش نرم‌افزاری مبتنی بر ایران و اسلام را پیش بُرد.

«غلامرضا انصاری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران هم در این نشست، کشورهای منطقه غرب آسیا را طرف اول تجاری ایران معرفی کرد و افزود: ایجاد تهاتر با کشورهای منطقه، بسیاری از موانع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را از بین برده است.

 

کلیدواژه