بومی‌سازی تجهیزات حفاری در ایران با وجود تحریم‌ها
(last modified Tue, 07 Jul 2020 04:14:53 GMT )
سرطان 17, 1399 08:44 Asia/Kabul
  • بومی‌سازی تجهیزات حفاری در ایران با وجود تحریم‌ها
    بومی‌سازی تجهیزات حفاری در ایران با وجود تحریم‌ها

شرکت ملی نفت ایران از ساخت یک دستگاه مخصوص حفاری عمودی چاه‌های نفتی توسط شرکت‌های ایرانی با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خبر داد.

شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه در اطلاعیه ای، با اشاره به صرفه‌جویی ارزی 140 هزار یورویی با ساخت این دستاورد متخصصان ایرانی اعلام کرد: این دستگاه با توان 30 اسب بخار برای محیط‌های ضد انفجار طراحی و ساخته شده است که وزن هر یک از آن‌ها، حدود 700 کیلوگرم بوده و برای تمامی مخازن دکل‌های حفاری قابل استفاده است.

در همین زمینه، «حمیدرضا ثقفی» مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری (Drilling Company International) به بومی‌سازی این دستگاه در ایران اشاره کرد و گفت: از مهمترین ویژگی‌های در نظر گرفته شده در ساخت این دستگاه می‌توان به قابلیت تغییر فاصله پروانه‌ها و همچنین طراحی ویژه برای کار در شرایط سخت و در دمای محیطی حداکثر 60 درجه سانتیگراد اشاره کرد.

ثقفی افزود: این دستگاهِ مخصوص حفاری عمودی از پیچیدگی‌های مهندسی بیشتری در گیربکس و طراحی برخوردار است و فضای کمتری را در مقایسه با نمونه‌های افقی اِشغال می‌کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری با بیان اینکه هم اکنون این دستگاهِ بومی‌سازی‌شده در حال فعالیت است، تصریح کرد: این دستگاه در مقایسه با نمونه خارجی، به میزان 4 برابر هزینه ها را کاهش داده و از نظر کیفیت و عملکرد نیز با نمونه خارجی آن کاملا قابل رقابت بوده و در تمام دکل‌های خشکی و دریایی قابل استفاده است.

 

کلیدواژه