پمپئو: برای مقابله با تهدید موشکی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری می‌کنیم
(last modified 1399-04-20T06:26:13+00:00 )
سرطان 20, 1399 10:56 Asia/Kabul
  • پمپئو: برای مقابله با تهدید موشکی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری می‌کنیم
    پمپئو: برای مقابله با تهدید موشکی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن برای مقابله با آنچه تهدید موشکی ایران می‌خواند، با کشورهای حاشیه خلیج فارس همکاری می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری تلفنی به روزنامه انگلیسی نشنال چاپ امارات گفت: واشنگتن از چند طریق در حال همکاری با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است تا با آنچه «تهدید موشکی از سوی ایران» خوانده می‌شود، مقابله کند.

پمپئو با این ادعا که تمدید نشدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران باعث بی‌ثباتی در غرب آسیا می‌شود، افزود: ایالات متحده پایبند به تامین کمک‌های امنیتی برای کشورها حاشیه خلیج فارس در مواجهه با قدرت فزاینده موشکی ایران است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در حالی ادعا کرد که برنامه موشکی ایران در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که کشورش برخلاف این قطعنامه از برجام خارج شده و همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

با نزدیک شدن به زمان پایان تحریم تسلیحاتی ایران، ماه اکتبر طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا اگرچه از توافق هسته­‌ای برجام خارج شده اما در تلاش است با ارائه طرحی نشان دهد همچنان می­‌تواند در روند اجرای برجام و قطعنامه مربوط به آن در شورای امنیت تاثیرگذار باشد.

روسیه به همراه چین بارها بر مخالفت خود با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده اند.

 

کلیدواژه