سرطان 24, 1399 08:28 Asia/Kabul
  • ادامه اتهام زنی های آمریکا به ایران
    ادامه اتهام زنی های آمریکا به ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه بار دیگر به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، "رابرت اوبراین" در ادامه سریال‌ اتهام‌ زنی مقامات این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد ایران به تعهداتش ذیل پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "ان پی تی" NPT و برجام پایبند نیست.

"اوبراین" ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای متهم و ادعا کرد، اولویت دولت ترامپ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

این اظهارات مضحک مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر پایبندی تهران به برجام و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

"اوبراین" پیش از این نیز همسو با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران  را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده بود.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام  کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 18 ثور1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی محور مقاومت نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه