تاکید روحانی بر تقویت و توسعه روابط و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه
(last modified 1399-04-31T03:41:00+00:00 )
سرطان 31, 1399 08:11 Asia/Kabul
  •  تاکید روحانی بر تقویت و توسعه روابط و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تقویت و توسعه روابط و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه، تنوع در صادرات کالاهای غیرنفتی را موجب کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در جلسه رفع موانع و تسهیل صادرات، زمینه‌سازی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و هدف را خواستار شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخاطرات صادرات تک محصولی برای اقتصاد کشور، تلاش برای ایجاد تنوع و اعتماد به محصولات صادراتی ایران را اقدامی لازم و ارزشمند در راستای تقویت صادرات و کمک به رونق اقتصاد کشور برشمرد.
روحانی با بیان اینکه کشورهای همسایه در اولویت اول روابط اقتصادی ایران قرار دارند، خاطرنشان کرد: سیاست دولت ایران، توسعه بیش از پیش روابط بویژه مراودات اقتصادی و تجاری با همسایگان است و صادرات خدمات فنی و مهندسی و ایجاد شهرک های صنعتی مشترک موجب گسترش روابط با همسایگان خواهد شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با یادآوری اینکه دولت با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها، فضای بدون درآمدهای نفتی را در شرایط تحریمی و کرونا مدیریت کرده است، افزود: در فضای بدون اتکا به درآمدهای نفتی، الگوی حاکم بر روابط سه ضلع تولید، صادرات و نفت به سود "تولید صادراتی" تغییر کرده است.

 

کلیدواژه