اسد 01, 1399 16:39 Asia/Kabul
  • ضرورت هوشیاری امت اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی
    ضرورت هوشیاری امت اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت هوشیاری بیشتر در مقابل توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی، امت اسلام و همه آزادگان جهان را به وحدت بیشتر برای مقابله با این توطئه‌ها فرا خواند.

حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با شیخ «مهدی الصمیدعی» مفتی و رئیس دارالافتای اهل سنت و جماعت عراق از مواضع وی در قبال جمهوری اسلامی ایران و اقداماتش در زمینه وحدت امت اسلامی  قدردانی کرد.

حجت الاسلام شهریاری ضمن تاکید بر ضرورت همبستگی و وحدت بیشتر بین امت اسلامی خاطرنشان کرد: مسلمانان امروز در برهه خطرناکی قرار دارند که بیش از هر زمانی ضرورت همبستگی و وحدت بیشتر بین امت اسلام را می‌طلبد.

شیخ مهدی الصمیدعی هم در این گفت‌وگو با اشاره به فعالیت دارالافتای اهل سنت و جماعت عراق در زمینه وحدت بین احزاب و گروه های عراقی، برای انجام هر اقدامی در زمینه طرح‌های اسلامی و مقاومت، اعلام آمادگی کرد.

مفتی و رئیس دارالافتای اهل سنت و جماعت عراق با بیان اینکه بسیاری از فتنه‌های موجود در عراق از جمله فتنه های طائفی و فتنه داعش رفع شده است، از تعامل خوب ایران با اهل سنت دنیا و عراق و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش قدردانی کرد.

 

کلیدواژه