ایران: آمریکایی‌ها در رفتار خود پیرامون همکاری درباره افغانستان صداقت ندارند
(last modified 1399-05-06T09:37:01+00:00 )
اسد 06, 1399 14:07 Asia/Kabul
  • ایران: آمریکایی‌ها در رفتار خود پیرامون همکاری درباره افغانستان صداقت ندارند
    ایران: آمریکایی‌ها در رفتار خود پیرامون همکاری درباره افغانستان صداقت ندارند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هیچگونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها درباره منطقه ما به ویژه همکاری درباره افغانستان وجود ندارد. ایران آمریکایی‌ها را در اظهاراتشان صادق نمی‌داند و باعث بروز ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و به خصوص افغانستان می‌داند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

موسوی به سفر عراقچی به افغانستان اشاره کرد و گفت: عراقچی در این سفر با مقامات افغانستانی دیدار و گفت‌وگو و در کنفرانسی شرکت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان مبنی بر اینکه آماده گفت‌وگوی واشنگتن - تهران درباره وضعیت صلح در افغانستان است، عنوان کرد: هیچگونه صداقتی در گفتار و کردار آمریکایی‌ها درباره منطقه ما به ویژه همکاری درباره افغانستان وجود ندارد. ایران آمریکایی‌ها را در اظهاراتشان صادق نمی‌داند و باعث بروز ناامنی و بی ثباتی در منطقه و به خصوص افغانستان می‌داند.

وی افزود: آنچه برای ایران مهم است گفت‌وگوهای بین الافغانی است که باید با رهبریت و حاکمیت افغانستان صورت بگیرد و ما هرگونه دخالت خارجی را در این زمینه مردود می‌دانیم.ایران ظرفیت‌هایی دارد که از آنها برای برقراری صلح و ثبات و آرامش در افغانستان استفاده می‌کند.

موسوی گفت: آمریکا بعد از شکست‌ها در منطقه و افغانستان به گفت‌وگو با برخی گروه‌ها رو آوردند که بیشتر برای نجات خودشان است تا خیرخواهی و دنبال صلح بودن برای ملت و دولت افغانستان. ما آنها را صادق نمی‌دانیم.

کلیدواژه