اسد 10, 1399 10:06 Asia/Kabul
  • تحویل داروی بیماران سرطانی از سوی سوئیس به ایران
    تحویل داروی بیماران سرطانی از سوی سوئیس به ایران

دولت سوئیس ، اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوئیسی دارو‌های ضد سرطان به تهران تحویل داده است. 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دولت سوئیس امروز پنجشنبه اعلام کرد، یک شرکت داروسازی سوئیسی با استفاده از ساز و کاری که امکان تحویل اقلام بشردوستانه را به ایران امکانپذیر می‌کند، دارو‌های ضد سرطان به تهران تحویل داده است. 
دولت سوئیس خاطرنشان کرد، دارو‌های ضد سرطان  از طریق ساز و کار موسوم به «تمهید تجاری انسان‌دوستانه سوئیس» (SHTA)  به ایران تحویل داده شده است.

سوئیس هدف از اجرایی شدن این ساز و کار را اطمینان از برخوردار شدن تأمین‌کنندگان محصولات غذایی و دارویی از وجود یک «کانال پرداخت مطمئن» برای انجام مبادلات مالی مرتبط با صادرات این اقلام توصیف کرده است.

راه‌اندازی این کانال در شرایطی صورت گرفت که تحریم‌های دولت آمریکا انتقال اقلام بشردوستانه از جمله دارو و مواد غذایی به ایران را با دشواری روبرو کرده است.

دولت آمریکا سنت دیرینه‌ای در کارشکنی در مبادلات کالا‌های بشردوستانه با ایران دارد.

واشنگتن سال گذشته 2019 میلادی،  به دلیل صدور دستورالعملی جدید که عملاً مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران را غیرممکن می‌کرد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

"محمد جواد ظریف"  وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا با بیان اینکه آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی با مردم ایران شده است گفت: واشنگتن با جنگ اقتصادی از ورود غذا، دارو و قطعات هواپیماهای مسافری به ایران جلوگیری می کند.

 

کلیدواژه