روحانی: ایران ‌آماده ارسال کمک‌های پزشکی به لبنان است
(last modified 1399-05-15T06:58:59+00:00 )
اسد 15, 1399 11:28 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران ‌آماده ارسال کمک‌های پزشکی به لبنان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیتِ جان باختن جمعی از مردم لبنان در حادثه انفجارِ بندر شهر بیروت تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پیامی به «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم این کشور در پی حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت، برای درگذشتگان این حادثه، علوّ درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت کرد.

روحانی در این پیام بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه برای ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی تاکید کرد.

رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به بیروت بازگردد.

‌در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دست‌کم 100نفر کشته و 5هزار نفر زخمی شدند.

«جرج کتانه» Georges Kettaneh رئیس صلیب سرخ لبنان هم در گفت و گوی تلفنی با «کریم همتی» رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بیروت به کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان نیازمند است.

همتی هم ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان، برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعلام آمادگی کرد. 

کلیدواژه