اسد 22, 1399 13:12 Asia/Kabul

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از سلاح و امکانات خود برای دفاع از کشور در برابر تجاوز بیگانگان استفاده می‌کند، گفت: قدرت دفاعی و تسلیحاتی ایران به نفع کل منطقه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، کشورهای همسایه را به هوشیاری در مقابل اینکه مبادا آمریکا بخواهد از آنها سوءاستفاده کند، فراخواند و خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید مراقب آنهایی باشند که منابع مردم منطقه را غارت می‌کنند و در مقابل به برخی سلاح می‌فروشند تا همسایه خود را بمباران کنند.

روحانی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری بود که تجاوز صدام، دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق به کویت را محکوم کرده بود، افزود: ایران در مقام عمل نشان داد، به دنبال ثبات در منطقه است و اگر آن زمان به صدام چراغ سبز نشان می‌داد، این دیکتاتور، فردای حمله به کویت، کل عربستان، قطر و امارات را هم اشغال می‌کرد.

رئیس جمهوری ایران خطاب به برخی از کشورهای همسایه یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی برای ثبات منطقه ایستادگی نمی‌کرد، برخی همسایگان جنوبی ایران امروز نبودند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه تصویب پیش نویس ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت نقض فاحش برجام و عواقبش برعهده بانیان آن خواهد بود، تاکید کرد: واشنگتن علیه تهران ناموفق خواهد بود و ایران در کاری که براساس قانون و مقررات و مصالح ملی پیگیری می‌کند پیروز خواهد بود.

رئیس جمهوری ایران در ادامه با بیان اینکه کسی نباید از حادثه لبنان سوء‌استفاده کند، افزود: لبنان نیاز به وحدت، آرامش و یاری دارد.

روحانی با اشاره به ارسال کمک‌های دارویی و تجهیزاتی جمهوری اسلامی ایران به لبنان ابراز اطمینان کرد: مردم بزرگوار لبنان که در حوادث مختلف ایستادگی کردند در این حادثه هم موفق خواهند بود و از این روزهای سخت عبور خواهند کرد.

کلیدواژه