اسد 22, 1399 18:50 Asia/Kabul
  • نمکی: واکسن ایرانی کرونا بزودی وارد مرحله ارزیابی بالینی می‌شود
    نمکی: واکسن ایرانی کرونا بزودی وارد مرحله ارزیابی بالینی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به عبور واکسن‌های ایرانی کرونا از مرحله آزمایش انسانی گفت: بزودی این واکسن وارد مرحله ارزیابی بالینی می‌شود.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره تولید واکسن کرونا در کشور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در زمینه تولید واکسن کرونا در چند مورد تقریبا از مدل انسانی عبور کرده‌اند.

نمکی با بیان اینکه هنوز حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا در جهان وجود دارد، افزود: اینکه واکسن ایرانی یا برای هر کشور دیگری چه زمانی به بازار می‌آید و آیا واکسنی که به بازار می‌آید، طول مدت ایمنی آن چقدر خواهد بود، مورد تردید است.

وزیر بهداشت ایران همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی در مجمع بین المللی سازمان جهانی بهداشت هم شرکت کرده است تا اگر جایی از جهان واکسن کرونا را عرضه کرد، بتواند این واکسن را برای شهروندان خود خریداری کند.

نمکی همچنین نوسان آمار کرونا در ایران را نشان از راست‌گویی و صداقت در سیستم بهداشت کشور دانست و تاکید کرد: آمارهای کرونا در ایران یکی از دقیق‌ترین و منطبق بر حق‌ترین آمارهاست.

وزیر بهداشت ایران در ادامه با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی در ایران، کارت اقامتی معتبر ندارند، خاطرنشان کرد: تمامی بیماران اتباع افغانستان در بیمارستان‌های ایران پذیرفته شده و به صورت رایگان درمان شدند.

 

کلیدواژه