روحانی: تلاش‌های ایران در زمینه دفاعی، بر مبنای راهبرد بازدارندگی است
(last modified 1399-05-30T10:17:15+00:00 )
اسد 30, 1399 14:47 Asia/Kabul
  • روحانی: تلاش‌های ایران در زمینه دفاعی، بر مبنای راهبرد بازدارندگی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری و رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همه تلاش‌های جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی، بر مبنای راهبرد بازدارندگی و حفظ کشور است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در این مراسم با بیان اینکه همسایگان مطمئن باشند قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به نفع آن‌ها خواهد بود، یادآور شد: ایران هیچگاه و بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر جنگی نبوده است.

روحانی همچنین با قدردانی از وزارت دفاع ایران برای رونمایی از موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی و موشک کروز شهید ابومهدی و در جریان افتتاح خط تولید این دو موشک گفت: شهید گرانقدر «قاسم سلیمانی» به گردن مردم ایران و کل منطقه حق دارد و شهید ابومهدی نیز از یاران باوفای شهید سلیمانی نقش بزرگی در مبارزه با داعش در منطقه و بویژه عراق ایفا کرد.

رئیس جمهوری ایران، پیشرفت دانشمندان، دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع کشور را ستودنی دانست و تاکید کرد: ایران در شش سال گذشته در صنعت دفاعی، از جایگاه 23 جهانی به جایگاه چهاردهم رسیده است.

رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای اقتدار پهپادی، افتتاح خط تولید موتور ملی توربوجت سبک (اوج)، رونمایی از موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی (بُرد 1400 کیلومتری) و موشک کروز شهید ابومهدی (بُرد 1000 کیلومتری) و رونمایی از موتور توربوفن سبک (جهش)، از جمله دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که با دستور رئیس جمهوری ایران به بهره‌برداری رسید و رونمایی شد.

کلیدواژه