ظریف: امارات نمی تواند از رژیم صهیونیستی امنیت بخرد
(last modified Mon, 24 Aug 2020 13:52:01 GMT )
سنبله 03, 1399 18:22 Asia/Kabul
  • ظریف: امارات نمی تواند از رژیم صهیونیستی امنیت بخرد
    ظریف: امارات نمی تواند از رژیم صهیونیستی امنیت بخرد

وزیر خارجه ایران گفت، امارات متحده عربی برای خرید امنیت به رژیم صهیونیستی روی آورده است، این درحالیست که اسراییل نمی تواند امنیت خود را تامین کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در جلسه سخنرانی خود از سلسله مباحث «جهان در گذار» گفت: تقریبا همه کشورهای منطقه خلیج فارس بجز ایران و اخیرا هم عراق، از نقص و فقر دموکراسی رنج می برند و مشارکت مردم آنها در تعیین سرنوشت خود، حداقلی است.

ظریف تاکید کرد، دموکراسی و مردم سالاری در میان بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به کشورهای دیگر مناطق جهان کمتر است و این یک نقص و مشکل برای ملت های منطقه خلیج فارس محسوب می شود.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد، تقریبا تمامی کشورهای جنوب خلیج فارس با دیگر همسایگان مناقشه ارضی و رقابت دارندو علاوه بر این کشورهای عرب با دیگر کشورهای غیر عرب نیز مناقشه دارند.

ظریف تاکید کرد، عدم تقارن جغرافیایی و جمعیتی و منابع طبیعی  ازدیگر  چالش های جدی منطقه است که باعث شده برخی از کشورها  برای دستیابی به منابع به همسایگان خود حمله کنند.

وزیر خارجه ایران به شکست قطعنامه پیشنهادی اخیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیز اشاره کرد و این ناکامی را نتیجه شکل گیری تغییراتی در روابط بین‌الملل دانست. 

 

کلیدواژه