عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران
(last modified 1399-06-08T05:10:42+00:00 )
سنبله 08, 1399 09:40 Asia/Kabul
  • عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران گفت: کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران (بابت تیراندازی به دو صیاد ایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد) متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند.

به گزارش رادیو دری، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگانهای مرزی ساحلی قشم با بیان اینکه لنجهای ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آبهای خلیج‌فارس تردد می‌کنند، اظهار کرد: مأموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آنها در آبهای سرزمینی به سوی آنها تیراندازی کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین‌المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیاد ایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد، افزود: با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی ایران، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشور بازگردانده شدند.

وی با اعلام اینکه کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند، تصریح کرد: پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

کلیدواژه