سنبله 11, 1399 09:27 Asia/Kabul
  • تاکید سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم حمایت از برجام
    تاکید سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم حمایت از برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر لزوم حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) تاکید کرد .

به گزارش ایرنا ، «جائو لی جیان» با یاداوری برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز سه شنبه در وین اظهار امیدواری کرد،این کمیسیون فرصتی برای حمایت از برجام و اجرای صادقانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد.

قطعنامه ۲۲۳۱  شورای امنیت در خصوص برجام صادر شده است که  به لغو تحریم های وسیع  ضد ایران منجر شد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت،این کمیسیون محلی برای رسیدگی صحیح به اختلافات در مورد اجرای برجام تحت چارچوب کمیسیون مشترک، هماهنگی تلاش ها برای رسیدگی به چالش های فعلی و ادامه روند پیشبرد سیاسی حل مساله هسته ای ایران باشد.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران برگزار می شود این نشست به ریاست هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه و نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه برگزار خواهد شد.

آمریکا پس از خروج برجام (18 ثور 1397) هم اکنون مدعی شده که همچنان عضوی از این توافق است و می‌تواند از سازوکارهای موجود در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند. به همین منظور اخیرا  قطعنامه‌ای به شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ضد ایران  ارائه کرد که رد شده اشت.

به دنبال آن، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم با حضور در سازمان ملل متحد به طور رسمی درخواست داد تا قطعنامه های لغو شده شورای امنیت، بر اساس مکانیسم ماشه ضد  ایران بازگردانده شود.

 

کلیدواژه