سنبله 12, 1399 12:35 Asia/Kabul
  • عراقچی: تنها راه حفظ برجام رفع تحریم‌ها است
    عراقچی: تنها راه حفظ برجام رفع تحریم‌ها است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: تنها راه اصولی حفظ برجام، بهره مندی ایران از منافع این توافق در حوزه رفع تحریم هاست.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده است، در گفت و گو با "نورنیوز" که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، با سازنده اعلام کردن این نشست افزود: اعضای کمیسیون مشترک برجام بطور متفق القول بر این عقیده بودند که آمریکا از 8می2018 (18ثور1397) مشارکت خود در برجام را متوقف کرده و دیگر عضو این توافق محسوب نمی‌شود لذا نمی‌تواند از حقوق تصریح شده در برجام از جمله برگشت تحریم ها، استفاده کند.

عراقچی خاطرنشان کرد، اعضای کمیسیون مشترک برجام برای مقابله با قانون‌شکنی آمریکا اجماع دارند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین با بیان اینکه اعضای کمیسیون مشترک برجام بر حفظ این توافق تاکید دارند، تصریح کرد، تنها راه اصولی حفظ برجام، بهره مندی ایران از منافع این توافق در حوزه رفع تحریم هاست که صرفا از طریق اتخاذ گام‌های عملی اعضای برجام، محقق می‌شود.

عراقچی تاکید کرد، کاهش تعهدات برجامی ایران، واکنشی به عدم اجرای تعهدات طرف مقابل است.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه در سطح معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌های خارجه ایران و گروه 1+4 (فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

کلیدواژه