سنبله 25, 1399 08:09 Asia/Kabul
  • تداوم موضعگیری های ضد ایرانی \
    تداوم موضعگیری های ضد ایرانی \" پمپئو \"

وزیر امور خارجه آمریکا، با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری  «فاکس‌نیوز» با تکرار اتهام‌زنی‌های گذشته به ایران، بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست تا واشنگتن را در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران حمایت  کنند.

وزیر خارجه آمریکا، در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در 27 میزان 1399 مدعی شد که در  یک هفته آینده تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران باز خواهد گشت. 

پمپئو اواخر ماه اوت،  باوجود خروج یکجانبه دو سال پیش واشنگتن از برجام و ملغی شدن حق این کشور برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران به شورای امنیت  رفت و مدعی شد که در  30 روز تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازخواهد گشت.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از کشورهای اروپایی درخواست همراهی با واشنگتن را مطرح کرده است که چندی پیش، قطعنامه بازبینی شده آمریکا  برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تنها با حمایت جمهوری دومینیکن با شکست تحقیرآمیزی در شورای امنیت مواجه شد. 

 

کلیدواژه