سنبله 25, 1399 10:45 Asia/Kabul
  • ادعاهای ضد ایرانی ترامپ در آستانه انتخابات
    ادعاهای ضد ایرانی ترامپ در آستانه انتخابات

رئیس ‌جمهوری آمریکا، در ادامه تبلیغات انتخاباتی خود با استناد به گزارش های دروغین برخی رسانه های آمریکایی و در ادامه لفاظی های جنگ طلبانه مقامات کاخ سفید بار دیگر ایران را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) با استناد به گزارش‌های مطبوعاتی با منبع ناشناس برخی رسانه‌های آمریکایی در صفحه توییتر خود مدعی شد:  ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه آمریکا  برای گرفتن انتقام ترور  " سردار  قاسم سلیمانی "   است. 

ترامپ،  درادامه  تبلیغات انتخاباتی خود بار دیگر ایران را تهدید کرد و مدعی شد که هر حمله‌ای علیه منافع  آمریکا را با «شدت هزار برابر» پاسخ خواهد داد.

نشریه آمریکایی «پالتیکو»،  روز  دوشنبه  بدون هیچگونه مدرکی  مدعی شده بود که ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور جنایت‌کارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های سنتکام، علیه یک دیپلمات آمریکایی اقدام کند.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز در واکنش به این ادعای نشریه آمریکایی درباره تهدید ایران برای سفیر آمریکا در این کشور، ابراز تعجب و اعلام کرد آفریقای جنوبی هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد. 

این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران، بارها تاکید کرده‌اند که انتقام ترور سردار سلیمانی در سطحی به همان رتبه انجام خواهد شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و همرزمانش 13 جدی 1398 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی،  به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

 

کلیدواژه