رهبر معظم انقلاب: دفاع پیروزمندانه، بخشی از هویت ملی ایران است
(last modified 1399-06-31T07:19:41+00:00 )
سنبله 31, 1399 11:49 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دفاع پیروزمندانه، بخشی از هویت ملی ایران است
    رهبر معظم انقلاب: دفاع پیروزمندانه، بخشی از هویت ملی ایران است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی درخشان و واضح ملت ایران در دفاع مقدس تاکید کردند، دفاع پیروزمندانه، بخشی از هویت ملی ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در ارتباط تصویری با مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت افزودند، ملت ایران در دفاع مقدس توانست در مقابل قدرت های شرق و غرب و کشورهای وابسته به آنها بایستد و با سربلندی پیروز شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صدام جاه‌طلب را تنها ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا برشمردند و گفتند، طرف‌های اصلی نبرد با ملت ایران یعنی "آمریکای ضربه‌خورده از انقلاب اسلامی، قدرت‌های نگران از ظهور یک هویت جدید اسلامی- ایرانی در منطقه، ناتو و کشورهای اروپای غربی و شرقی"، صدام را به حمله تحریک کردند تا نظام و انقلاب اسلامی را در هم بکوبند.
ایشان تصریح کردند، هدف دشمن از به‎راه انداختن جنگ، ساقط کردن نظام اسلامی، سلطه مجدد بر ایران و تجزیه کشور بود اما یک وجب از خاک ایران را نتوانستند اشغال کنند و یک قدم هم نتوانستند جمهوری اسلامی و ملت ایران را به عقب برانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتشار اسناد توافق‌های آمریکا و صدام قبل از آغاز جنگ افزودند، در طول سال‌های جنگ نیز کمک های نظامی، اطلاعاتی و مالی غرب و شرق به رژیم بعثی از طریق امارات، کویت، عربستان و دیگر مسیرها ادامه داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تأکید بر مراقبت از تلاش دشمن برای تحریف واقعیات دفاع مقدس، به بیان نکاتی درباره ابعاد شگرف و عظیم این پدیده پرداختند و گفتند، یک نمونه از سرمایه های انسانی دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که در عرصه منطقه و دیپلماسی، اقدامات شگفت آوری انجام می داد و هنوز ملت ایران از گستره فعالیت های این شهید عزیز اطلاع کافی ندارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص مسئله اربعین نیز خاطرنشان کردند، ملت ایران عاشق امام حسین و زیارت اربعین هستند اما قضیه راهپیمایی اربعین صرفاً متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا است که تاکنون با انجام آن مخالفت کرده‌اند، بنابراین همه باید تابع وتسلیم باشند.

کلیدواژه