میزان 03, 1399 15:16 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی:  قدرت فرا منطقه‌ای ایران رو به افزایش است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: قدرت فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در مقیاس جهانی و منطقه‌ای رو به افزایش است.

سرلشکر « سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز پنج شنبه در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مشهد،شمال شرق ایران، افزود: ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه با شکست رو به رو شد و آنها نتوانستند با حمایت و پشتیبانی از داعش به خواسته خود و تسلط بر سوریه و ساقط کردن حاکمیت در عراق دست یابند.
سرلشکر رحیم صفوی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی در شکست داعش در منطقه داشت و حضورش در این جبهه ها که با دعوت دولت‌های عراق و سوریه بود، نقشه شوم تروریست ها برای تسلط بر کشورهای منطقه را با شکست مواجه کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی خوشحال نباشد که با کشورهای حاشیه خلیج فارس درصدد عادی سازی روابط است، زیرا قدرت آمریکا در سطح جهان کاهش یافته است و اسرائیل به زودی این حامی خود را از دست خواهد داد و آمریکا مجبور به خروج از منطقه غرب آسیا خواهد شد.
31 شهریور ماه در تقویم مناسبت‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.
ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 شهریورماه سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

کلیدواژه