میزان 06, 1399 09:10 Asia/Kabul
  • روحانی: حضور نظامیان آمریکایی، به ضرر امنیت و ثبات منطقه است
    روحانی: حضور نظامیان آمریکایی، به ضرر امنیت و ثبات منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حضور نظامیان آمریکایی در عراق، افغانستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس را به ضرر امنیت و ثبات منطقه دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تهران با تأکید بر اینکه تلاش برای خروج آمریکا از منطقه، وظیفه هر کشوری است که آمریکایی‌ها در آن حضور دارند، اظهار کرد: ایران آنچه مجلس عراق در این زمینه تصویب کرده‌ است را گام مثبتی می‌داند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ایران برای کمک به وحدت و انسجام عراق در کنار دولت و مردم این کشور است، یادآور شد: ایران در مقاطع مختلف همواره حامی مردم و حکومت قانونی عراق بوده و بهترین نمونه کمک به ملت و دولت عراق در جریان حملات تروریستی داعش در این کشور بوده است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق روابط تهران و بغداد در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و بویژه اقتصادی بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن توافقات ایران و عراق تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه ملت و دولت ایران، کشور عراق را دوست خود می‌داند، ابراز امیدواری کرد، سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران موجب اجرای توافقات بین دو کشور شود.

وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به دولت و مردم عراق در مقاطع مختلف، فراهم کردن زمینه عملیاتی شدن توافقات دو کشور از جمله درخصوص همکاری‌های مرزی، حمل و نقل و همچنین آماده‌سازی اروندرود برای توسعه همکاری‌های تجاری و داد و ستد میان دو کشور را از اهداف سفر خود به تهران عنوان کرد.

«فواد حسین» همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های تهران و بغداد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

 

کلیدواژه