میزان 21, 1399 13:37 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: محدودیت‌های تسلیحاتی ایران 18اکتبر/ 27 میزان پایان می‌یابد
    خطیب زاده: محدودیت‌های تسلیحاتی ایران 18اکتبر/ 27 میزان پایان می‌یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پایان نظام مجوز خواهی صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی ایران در بامداد 18 اکتبر/27میزان خبر داد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه 18 اکتبر/27میزان، روز شکست آمریکاست، گفت: در 18 اکتبر/27میزان، هم مجوزخواهی صادرات و واردات تسلیحاتی ملغی و هم محدودیت سفر ۲۳ شخصیت حقوقی رفع می‌شود.
خطیب‌زاده تصریح کرد، آمریکا با وجود تمام گردنکشی‌ها، حیله‌ گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کاری از پیش ببرد و ایران بار دیگر نشان داد که آمریکا آن‌قدرها هم که اعلام می‌کند قدر قدرت نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد، ایران در چارچوب دولتی مسئوولیت‌پذیر، صلح و امنیت جهانی را تضمین می‌کند و آنچه در هفته بعد با رفع تحریم تسلیحاتی ایران اتفاق می‌افتد، خارج از این اصل نیست.
خطیب‌زاده، تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا را مقوله‌ای جدا از محدودیت‌های تسلیحاتی عنوان کرد و افزود: این اقدامات یک کارزار ضداطلاعاتی و تبلیغاتی است و به نظر می‌رسد از اقداماتی که داشته‌اند جواب نگرفته‌ و به جنون رسیده‌اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم نفتی ایران گفت: آمریکا در خواب هم نمی‌دید تلاش‌هایش درباره فروش نفت ایران نتیجه ندهد و ایران با کشورهای زیادی کار خود را پیش ببرد.
خطیب‌زاده در مورد رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس و ارتباط آن با طلب تهران از لندن و «نازنین زاغری» نیز گفت: انگلیس بدهی قطعی به ایران دارد و هر روز هم میزان این بدهی به دلیل تاخیر در بازپرداخت آن، بیشتر می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه زاغری حکم دادگاه دارد، تصریح کرد، قوه قضائیه ایران مستقل است و نازنین زاغری هم براساس حکم دادگاه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
«نازنین زاغری» که تحت عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، آوریل 2016 به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و به حبس محکوم شد.

کلیدواژه