میزان 23, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • پاسخ سفارت ایران در بلژیک به ادعاهای مضحک رسانه‌های غربی
    پاسخ سفارت ایران در بلژیک به ادعاهای مضحک رسانه‌های غربی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، ادعاهای اخیر رسانه‌های غربی درباره «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی را مضحک و تلاش برای تخریب روابط ایران و اروپا توصیف کرد.

بلژیک، ژوئیه 2018 همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران به اتریش و سوئیس مدعی شد، «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی مامور در وین را به ظن تلاش برای بمبگذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرده‌‌ است.

اخیراً نیز برخی رسانه‌های غربی ادعاهای مضحکی درخصوص تهدید دولت بلژیک از سوی «اسدالله اسدی» مطرح کردند.

در همین حال، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک روز سه شنبه در بیانیه‌ای با «غیرقانونی» خواندن بازداشت اسدالله اسدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، گزارش‌های بی‌اساس برخی رسانه‌ها درخصوص دیپلمات ایرانی را با نگرانی دنبال می‌کند و متعجب است که تا چه اندازه چنین گزارش‌هایی از حقیقت به دور است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل با مضحک خواندن ادعاهای رسانه‌های غربی درخصوص تهدید دولت بلژیک از سوی دیپلمات ایرانی تأکید کرد: «هرگونه اشاره رسانه‌ها به مسئله انتقام‌جویی کاملاً مضحک است و تلاش برای کشاندن این موضوع به خارج از محدودیت‌های پرونده است و هدف آن بهره‌برداری از این روند قضایی برای درگیر کردن دولت جمهوری اسلامی ایران است».

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک همچنین درخصوص هرگونه مبالغه رسانه‌ها که با هدف تخریب روابط ایران و اروپا صورت می‌گیرد، هشدار داد.

کلیدواژه