میزان 26, 1399 16:37 Asia/Kabul
  • دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیمای اوکراینی؛ از دوشنبه در تهران
    دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه هواپیمای اوکراینی؛ از دوشنبه در تهران

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از روز دوشنبه 28 میزان آغاز و تا روز چهارشنبه در تهران ادامه دارد.

«محسن بهاروند»معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران و رییس هیات ایرانی در این مذاکرات، در مورد محور رایزنی های تهران و کی‌یف در این دور از مذاکرات به «آژانس ملی اطلاع رسانی اوکراین» (اوکراینفورم) گفت: در این دور از مذاکرات سه جلسه فنی ، قضایی و حقوقی برگزار می شود.

بهاروند افزود : پس از برگزاری سه جلسه در جلسه نهایی طرفین در خصوص بررسی راهکارها و پیشرفت های مذاکره، گفت و گو خواهند کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در این نشست همچنین زمان برگزاری نشست بعدی نیز تعیین می شود تصریح کرد:تمام تلاشمان این است که در کوتاه‌ترین زمان مذاکرات را به نتیجه برسانیم.

17 میزان یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی‌یف بود در پی خطای انسانی در نزدیکی تهران سقوط کرد و  همه 176 سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.147 نفر از مسافران این هواپیما ایرانی و بقیه از اتباع اوکراین، سوئد، کانادا، افغانستان و بریتانیا بودند.

 

کلیدواژه