عقرب 10, 1399 09:17 Asia/Kabul
  • ضرورت ایجاد ستاد فرماندهی مشترک میان کشورهای اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت ایجاد ستاد فرماندهی مشترک میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

وبینار «بررسی ظرفیت‌های حقوقی برای حل مشکلات جهان اسلام» از سلسله نشست‌های مجازی سی‌و‌‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شامگاه جمعه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و برخی کارشناسان جهان اسلام برگزار شد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این وبینار گفت، باید برای همکاری بیشتر مسلمانان و مدیریت بحران‌های کنونی جهان اسلام، ستاد فرماندهی مشترک میان کشورهای اسلامی ایجاد شود تا این ستاد بتواند منابع جهان اسلام را به درستی مدیریت کند.

شیخ «وقار احمد» عضو جماعت اسلامی ایالت راجستان Rajasthan هند در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت همکاری مسلمانان در هر کار خوب و پرهیزکارانه‌ای، اظهار کرد: اگر مردم جهان به هر نوع مصیبتی مبتلا شوند، بدیهی است که باید به آنها کمک کرد و این همان چیزی است که مسلمانان آن را خدمت به مردم می‌نامند.

شیخ «وقار احمد» با بیان اینکه خدمت به مردم یک نیاز مهم و بخشی از تعلیمات اسلامی است، تصریح کرد: اکنون که مردم از بیماری‌ همه‌گیر رنج می‌برند، باید با کمک و پشتیبانی همدیگر، با این مشکل مقابله کرد و این موضوع همان ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی است و باید ماندگار شود.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 167 شخصیت برجسته جهان اسلام از پنج شنبه گذشته (29 اکتبر) به صورت مجازی آغاز به کار کرد و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

بیش از 160 شخصیت برجسته جهان اسلام از 47 کشور و همچنین 120 سخنران از ایران به صورت وبینار پیرامون موضوع‌های کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

کلیدواژه