عقرب 12, 1399 16:32 Asia/Kabul
  • انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو 24 در رزمایش \
    انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو 24 در رزمایش \"فدائیان حریم ولایت\"

جنگنده‌های راهبردی "سوخو 24" در رزمایش اقتدار هوایی "فدائیان حریم ولایت"در مرکز ایران با استفاده از اصل غافلگیری، رادارهای زمینی دشمن فرضی را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» صبح امروز (دوشنبه) با نام مقدس یا "صادق آل محمد(ع)" در اصفهان، مرکز ایران آغاز شد.
به گفته امیر سرتیپ «فرهاد گودرزی» سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، در این مرحله از رزمایش علاوه بر عملیات موفق جنگنده‌های "سوخو 24"، جنگنده‌های اف-14 و میگ-29 هم با انجام عملیات رزم هوایی، شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.
پیش از این نیز هواپیماهای شکاری بمب افکن اف 5 و صاعقه، اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از راکت‌های ساخت ایران منهدم کردند.
سرتیپ گودرزی با بیان این که نهمین رزمایش اقتدار فداییان حریم ولایت بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام می‌شود، تصریح کرد: ناظران و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن خواهند پرداخت.
 بمباران با استفاده از مهمات نقطه زن و هوشمند، تمرین رزم هوایی و انهدام اهداف هوایی، انجام عملیات بمباران تاکتیکی منظم و متنوع هوایی، شناسایی هوایی و شنود الکترونیکی، استفاده از پهپادها برای بمباران اهداف، شناسایی و عکسبرداری و بهره گیری از کارکنان جوان به همراه پیشکسوتان به منظور انتقال تجربیات از جمله اهداف این رزمایش اعلام شده است.

کلیدواژه