عقرب 13, 1399 12:30 Asia/Kabul
  • انهدام اهداف زمینی با جنگنده های فانتوم در دومین روز از رزمایش «فدائیان حریم ولایت»
    انهدام اهداف زمینی با جنگنده های فانتوم در دومین روز از رزمایش «فدائیان حریم ولایت»

در دومین روز از مرحله اصلی و عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت،جنگنده بمب افکن های سنگین "اف چهار" با موشک های هوا به زمین "ماوریک" و بمب های هوشمند "قاصد" اهداف فرضی را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ «فرهاد گودرزی» سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ایران روز سه شنبه گفت: جنگنده بمب افکن های «اف 4» با شلیک موشک های ارتقا یافته و بهینه شده «ماوریک» و استفاده از بمب های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای «قاصد» که به همت متخصصان جهاد خود کفایی نیروی هوایی ارتش ایران تولید شده است، اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

سرتیپ گودرزی افزود: پرنده های بدون سرنشین "آرش" که مجهز به سرجنگی است، برای نخستین بار با طی صد کیلومتر، اقدام به عملیات انتحاری علیه استحکامات دشمن پرداخته و این اهداف را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ایران تصریح کرد: هواپیماهای بمب افکن «فانتوم» شب گذشته با استفاده از غافلگیری و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند و هواپیمای «اف چهار» نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف به وسیله پرنده های مشابه کردند.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» صبح روز دوشنبه با نام مقدس یا "صادق آل محمد(ع)" در اصفهان، مرکز ایران آغاز شد.

 

کلیدواژه