عقرب 18, 1399 13:38 Asia/Kabul
  • آغاز به کار هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین غدیر در مازندران
    آغاز به کار هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین غدیر در مازندران

هشتمین اجلاس بین‌المللی "دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت" و دومین همایش بین‌المللی "غدیر" با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه مازندران، شمال ایران، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در هشتمین اجلاس بین‌المللی "دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت" و دومین همایش بین‌المللی "غدیر" که روز یکشنبه آغاز به کار کرد، بیش از ۳۰ مرکز دانشگاهی و حوزوی ایرانی و خارجی مشارکت دارند.
تحلیل مفهومی - نظری در اندیشه غدیر، ابعاد سطوح حکمرانی شایسته، ملاک مصادیق حکمرانی شایسته، غدیر و نظام های سیاسی جهان، دکترین مهدویت و آسیب شناسی حکمرانی شایسته از محورهای این همایش است.
بر اساس اعلام مسئولان برگزاری همایش، بیش از ٢٠٠ مقاله از  ایران و کشورهای عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، مالزی، مصر و عربستان سعودی به دبیر خانه دکترین غدیر ارسال شده است که  پس از انجام داوری از بین این مقاله ها، ٣٩ مقاله به عنوان سخنرانی و ٨١ مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.
با توجه به شرایط کرونایی جمعی از محققان و شخصیت های ایرانی و بین المللی به صورت مجازی در هشتمین اجلاس بین‌المللی "دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت" و دومین همایش بین‌المللی "غدیر" حضور دارند.

 

کلیدواژه