عقرب 24, 1399 15:03 Asia/Kabul
  • ایران آماده تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق است
    ایران آماده تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق است

وزیر دفاع ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق با هدف تقویت قدرت دفاعی این کشور است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار«جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق در تهران، با بیان اینکه کشورهای منطقه باید خود، امنیت منطقه را تامین و مدیریت کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی، ثبات و امنیت و تمامیت ارضی عراق کماکان حمایت و پشتیبانی می‌کند و برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق آماده ‌است.
سرتیپ حاتمی با اشاره به همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم در منطقه نیز تصریح کرد: حضور و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه غرب آسیا است.
سرتیپ حاتمی افزود: رفتارهای قدرتهای بزرگ و در راس آن‌ها آمریکا نشان داد طرح‌های طولانی مدتی را برای ناامن‌سازی منطقه طراحی کرده‌اند و چنانچه مقاومت ملت، نیروهای مسلح و دولت عراق و سوریه در مقابل متجاوزان و تروریست‌های جنایتکار نبود چه بسا منطقه وضعیت نامعلوم و خطرناکی داشت.
وزیر دفاع ایران همچنین با بیان اینکه شهیدان سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق حق بزرگی بر ملت‌های منطقه و بشریت دارند، گفت: رزمندگان محور مقاومت و ملت‌های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت.
وزیر دفاع عراق هم با ابراز خرسندی از حضور در ایران به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه گفت: ملت عراق هرگز کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برای بیرون راندن و شکست داعش را فراموش نخواهند کرد.
وزیر دفاع عراق روز شنبه در صدر هیاتی نظامی وارد تهران شد.

کلیدواژه