امیرعبداللهیان: حضور نظامیان آمریکا به نفع امنیت منطقه نیست
(last modified Thu, 19 Nov 2020 04:08:28 GMT )
عقرب 29, 1399 08:38 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: حضور نظامیان آمریکا به نفع امنیت منطقه نیست
    امیرعبداللهیان: حضور نظامیان آمریکا به نفع امنیت منطقه نیست

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل با تاکید بر استراتژی تهران مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از منطقه گفت: تجربه حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان اثبات کرد، حضور نظامیان آمریکایی به نفع امنیت منطقه نیست.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز چهارشنبه در دیدار «زولتان وارگا هاسونیتس» Zoltan Varga-Haszonits سفیر مجارستان در تهران اظهار کرد: ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خروج آمریکا از منطقه را شتاب بیشتری داده است.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به قدمت نود ساله روابط دیپلماتیک ایران و مجارستان گفت: سیاست مجلس شورای اسلامی ایران مبتنی بر افزایش هرچه بیشتر تعاملات پارلمانی در سطوح مختلف با کشورهای دوست از جمله مجارستان است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، خدمات فنی و مهندسی و برای ارتقاء سطح مناسبات ایران و مجارستان وجود دارد.

امیرعبداللهیان همچنین از همکاری و مساعدت دولت مجارستان در حل مشکل تعدادی از دانشجویان ایرانی مرتبط با پیامد کرونا ویروس تشکر کرد.

سفیر مجارستان در ایران نیز با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی، گفت: مجارستان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فیمابین در دستور کار دولت و پارلمان مجارستان قرار گرفته است.

«زولتان وارگا هاسونیتس» همچنین با استقبال از گسترش روابط مجارستان و ایران در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علم و فناوری، خواستار تقویت و تحکیم همکاری‌های پارلمانی دو کشور شد.

کلیدواژه