قوس 01, 1399 17:13 Asia/Kabul
  • حمله تروریستی کابل نمونه‌ای از جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان است
    حمله تروریستی کابل نمونه‌ای از جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی در کابل را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم‌پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه با محکوم کردن حمله تروریستی کابل و اصابت چند فروند موشک به مراکز دیپلماتیک از جمله اصابت یک راکت به بخشی از محوطه حیاط سفارت ایران گفت: مسئولیت مستقیم این حملات متوجه رژیم آمریکا است.

خطیب زاده ضمن ابراز همدردی  با دولت و مردم افغانستان خصوصاً خانواده قربانیان این اقدام تروریستی، تصریح کرد: در حمله موشکی روز جاری به نقاط مختلف شهر کابل از جمله محله دیپلماتیک این شهر، طبق بررسی‌های به عمل آمده تا این لحظه حداقل یک راکت به محوطه داخلی سفارت ایران در کابل اصابت کرده است.

بنا بر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان خوشبختانه اصابت موشک به محوطه سفارت تلفات جانی نداشته است اما ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه‌ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت کرد.

 مناطق مختلف شهر کابل، امروز هدف چهارده فروند راکت قرار گرفت که براثر آن سه نفر کشته  و یازده نفر زخمی شدند.تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حملات موشکی را به عهده نگرفته است.

کلیدواژه