رایزنی فرانسه درباره دستیابی به سایر اهداف برجام در دوره بایدن
(last modified 1399-09-04T04:35:00+00:00 )
قوس 04, 1399 09:05 Asia/Kabul
  •  رایزنی فرانسه درباره دستیابی به سایر اهداف برجام در دوره بایدن
     رایزنی فرانسه درباره دستیابی به سایر اهداف برجام در دوره بایدن

وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در نشست مشترک با همتایان بریتانیایی و آلمانی خود در برلین ضمن تاکید بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته ای ایران، در مورد آینده راهبرد دستیابی به اهداف مشترک، در رابطه با سایر قسمت‌های برجام پس از انتقال قدرت در آمریکا رایزنی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ «ژان ایو لودریان» با اشاره به اراده فرانسه درباره ادعای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تصریح کرد که برجام در این زمینه نقش حیاتی ایفا می‌کند و باید به تلاش‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر برای حفظ برجام ادامه داد. 

وی همچنین درخصوص لزوم همکاری تروئیکای اروپایی در زمینه بررسی راه حل های موجود برای تقویت امنیت و ثبات منطقه ای تأکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در مورد آینده راهبرد دستیابی به اهداف مشترک، در رابطه با سایر قسمت‌های برجام و ایالات متحده رایزنی کرد.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان امروز پس از دیدار سه جانبه در برلین ابراز امیدواری کردند انتقال قدرت در آمریکا بتواند دورنمای تازه‌ای را برای حفظ برجام باز کند.

ایران 18 ثور 1398، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق معلق می‌کند.

ایران بارها تاکید کرده که در صورت رفع تحریم‌ها و بهره‌مند شدن از منافع برجام، آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.

 

کلیدواژه