افول جایگاه عربستان در میان ملت های مسلمان با حمایت از رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-09-04T15:19:39+00:00 )
قوس 04, 1399 19:49 Asia/Kabul
  • افول جایگاه عربستان در میان ملت های مسلمان با حمایت از رژیم صهیونیستی
    افول جایگاه عربستان در میان ملت های مسلمان با حمایت از رژیم صهیونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: عربستان سعودی با پیروی از آمریکا و اسرائیل، جایگاه خود در میان ملت های مسلمان را از دست داده است.

«عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری "ایران پرس"، در واکنش به حمایت عربستان از عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی افزود: در دهه های قبل عربستان سعودی تلاش می کرد تا به عنوان یک کشور در اردوگاه ملتهای مسلمان نقش آفرینی کند ولی در ماه های گذشته این جایگاه به سرعت تنزل یافته و دیگر ملت های مسلمان ارزشی برای اقدامات و یا گفتار رژیم ریاض قائل نیستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: عربستان با باز کردن پای رژیم صهیونیستی در منطقه و ایجاد پیمان با صهیونیست ها به اضمحلال و از دست دادن قدرت خود نزدیک می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی اصول وحدت جهان اسلام را دنبال می کند، تصریح کرد: عربستان باید دقت کند در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از این گرفتار نماند زیرا ادامه این روند آینده این کشور اسلامی را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد.

کلیدواژه