تخت‌روانچی: اقدامات قهری یکجانبه نماد جنایت ضد بشریت است
(last modified 1399-09-06T05:31:10+00:00 )
قوس 06, 1399 10:01 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: اقدامات قهری یکجانبه نماد جنایت ضد بشریت است
    تخت‌روانچی: اقدامات قهری یکجانبه نماد جنایت ضد بشریت است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم و اقدامات یکجانبه را نماد آشکار جنایت ضد بشریت دانست و از جامعه جهانی خواست برای برطرف کردن آن، اقدام فوری انجام دهند.

به گزارش ایرنا، «مجید تخت‌روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت با موضوع "اکنون اقدامات یکجانبه پایان یابد"، افزود: اقدامات اجباری یکجانبه از جمله تحریم‌ها، اقتصاد، دسترسی به سیستم‌های مالی و ذخایر خارجی و حتی غذا و دارو را مختل می‌کند.
تخت روانچی با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره آثار منفی تحریم‌ها بر حقوق بشر افزود: تحریم‌ها کودکان، بیماران، سالمندان و فقرا را هدف قرار داده است و پیامدهای بشردوستانه شدیدی به دنبال دارد که می تواند به بحرانی انسانی تبدیل شود.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به آثار منفی تحریم در مقابله با همه‌گیری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اعمال تحریم‌ها در شرایط همه‌گیری کرونا بسیار خطرناک است، چرا اگر کشوری در امان نباشد، دیگر کشورها نیز در امان نخواهند بود و آتش ویروس، گسترش می یابد و افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.
تخت روانچی با یادآوری تحریم‌های 40 ساله آمریکا بر ضد مردم ایران، افزود: ایران اکنون با گسترده‌ترین تحریم‌هایی روبرو است که تاکنون بر هیچ کشور دیگری اعمال نشده است؛ این تحریم‌ها به شدت مانع تلاش ایران در مبارزه با همه گیری کرونا شده است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه براساس اصول حقوق بشر، همه حق دارند از سطح استاندارد زندگی، بهداشت و رفاه مناسبی برخوردار باشند و تحریم‌ها این حقوق را هدف قرار داده است، تصریح کرد: ابزار غیرانسانی تحریم توسط کشورهایی اعمال می‌شود که خود را بزرگترین مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

کلیدواژه