تاکید مجاهدین افغان بر تاثیر سردار دل ها در افغانستان+ویدئو
(last modified 1399-10-16T04:27:25+00:00 )
جدی 16, 1399 08:57 Asia/Kabul

چهره‌های جهادی و سیاسی افغان، نقش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در جهاد مردم افغانستان تاثیرگذار دانستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،در مراسمی که روز دوشنبه به مناسبت اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در کابل برگزار شد، رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان و رییس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف گفت: شهید سلیمانی به همه مجاهدان، مبارزان و آزدیخواهان جهان اسلام تعلق دارد و به تنهایی متعلق به ایران نیست.

«مولوی مختار مفلح»رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان، افزود  شهید سلیمانی در کنار مجاهدان فلسطین قرار داشت و در جهاد مردم افغانستان نیز شخصا در کنار شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان ایستاد.

 رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز در این مراسم گفت  پایگاه مقاومت شهید سلیمانی با پایگاه‌های مقاومت در افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین متصل است و همه این پایگاه‌ها در مقابل اهداف غرب و استکبار جهانی قرار دارند

.مولوی «حبیب الله حسام» با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی در کنار جبهه‌های مقاومت بود ‏ افزود: ما نباید پایگاه‌های مقاومت شهید سلیمانی و شهید احمد شاه مسعود را جدای از همدیگر بدانیم.

«رحمت الله نهضت یار» فعال سیاسی افغان نیز دراین مراسم گفت  شهید سردار سلیمانی، یک راه به ما افغان‌ها نشان داد و آن اینکه در برابر اشغال و تجاوز چگونه مقاومت و مجاهدت کنیم.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به نمایش درآمد.

 

کلیدواژه