آمریکا دامنه تحریم‌های فلزات ایران را گسترش داد
(last modified Sat, 16 Jan 2021 04:38:01 GMT )
جدی 27, 1399 09:08 Asia/Kabul
  • آمریکا دامنه تحریم‌های فلزات ایران را گسترش داد
    آمریکا دامنه تحریم‌های فلزات ایران را گسترش داد

آمریکا در راستای تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران، دامنه فلزات تحریم شده ایران را گسترده تر کرد.

به گزارش ایرنا، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا جمعه شب با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت، تحریم های جدید علیه  بخش فلزات ایران شامل 15 فلز دیگر می شود.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بی پایه و اساس، برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را یک «تهدید مستمر» علیه امنیت بین الملل خواند و اعلام کرد، کسانی که به تجارت این 15 فلز با تهران اقدام کنند، تحریم خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا دیروز جمعه نیز اعلام کرده بود، واشنگتن سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های پایانی عمر خود، روند اعمال تحریم علیه ایران را به‌طور جنون‌آمیزی تسریع کرده و در یکی از جدیدترین موارد، موسسه دانش بنیان برکت که تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا است مورد تحریم قرار داده است.

دولت ترامپ از زمان خروج غیرقانونی اش از برجام در ثور 1397 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

در حالی که دوران 4 ساله ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است او در تحقق این هدف ناکام مانده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه