جدی 28, 1399 12:10 Asia/Kabul
  • واکسیناسیون داوطلبان واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله دوم شد
    واکسیناسیون داوطلبان واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله دوم شد

مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا گفت: داوطلبان واکسیناسیون کرونا، آماده دریافت دوز دوم هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری «محمدرضا صالحی» مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کروناگفت: از میان 14 نفری که هفته گذشته واکسین دریافت کردند 3 نفر دوز دوم را هم دریافت کردند، از امروز هم باقی نفرات آماده دریافت دوز دوم واکسن شدند و تاکنون عارضه جدی حادث نشده است.
صالحی درباره واکسن نوترکیب آنفلوآنزا نیز گفت: تب ناشی از تزریق واکسن آنفلوآنزا بسیار شایع است و در برخی موارد حالتی شبیه به سرماخوردگی ایجاد می‌کند.
مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا با بیان اینکه در مرحله دوم احتمالاً روزانه 500 نفر مورد واکسیناسیون و کارآزمایی قرار خواهند گرفت، افزود: زمانی که تعداد داوطلبان به ۵۶ نفر برسد مرحله دوم واکسیناسیون و کارآزمایی‌ها آغاز می‌شود.
بعد از گذشت 14 روز از آغاز تست انسانی واکسن ایرانی "کوو ایران برکت" و با توجه به نداشتن هیچ عوارض دارویی و علائم بیماری و صدور مجوزهای لازم از سوی کمیته عالی نظارت بر واکسن، دومین مرحله از تزریق واکسن ایرانی کرونا سه شنبه 12 ژانویه به سه داوطلب اول انجام شد.
دوز اول واکسن تاکنون روی 14 نفر تزریق شده که این تعداد باید در فاز مطالعه بالینی به 56 نفر برسد.
هر داوطلب دو هفته پس از تزریق اول و قرارگرفتن تحت مراقبت پزشکی لازم، دومین تزریق را انجام خواهد داد و در پایان این فاز، اَمن بودن واکسن باید مورد تأیید پزشکان و متخصصان مجری و ناظر طرح برسد و سپس وارد فاز دوم و تعیین میزان اثربخشی واکسن شود.

کلیدواژه