دلو 01, 1399 09:04 Asia/Kabul
  • عربستان بیشترین سلاح‌های بی‌ثبات کننده را در منطقه دارد
    عربستان بیشترین سلاح‌های بی‌ثبات کننده را در منطقه دارد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو تاکید کرد: عربستان به عنوان سردمدار ائتلاف سازی برای جنگ و تجاوز علیه همسایگان، بیشترین سلاح‌های بی ثبات کننده را در منطقه دارد.

«اسماعیل بقایی هامانه»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو روز سه شنبه با اشاره به سوابق عربستان در گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه گفت: حضور عربستان به عنوان عضویت ناظر کنفرانس خلع سلاح در ژنو مخرب و ورود به این نهاد مغایر با اهداف و ماموریت‌های آن است.

بقایی هامانه تاکید کرد: اقدام ایران در ممانعت از ورود عربستان و امارات متحده عربی به کنفرانس خلع سلاح، ناشی از دغدغه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ شان و جایگاه کنفرانس خلع سلاح به عنوان تنها نهاد بین المللی چندجانبه در حوزه خلع سلاح هسته‌ای انجام شده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، عربستان را به عنوان سردمدار ائتلاف سازی برای جنگ و تجاوز علیه همسایگان و بزرگترین انبارکننده سلاح‌های بی ثبات کننده در منطقه دانست و افزود:عربستان به عنوان کشوری که برنامه هسته‌ای سوال برانگیز خود را به دور از نظارت نهادهای ذیربط بین المللی دنبال می‌کند، نمی‌تواند حضور سازنده‌ای در مباحث خلع سلاح داشته باشد.

بقایی هامانه افزود: عربستان و  امارات متحده عربی با مخالفت ایران نتوانستند برای سال ۲۰۲۱ جایگاه عضویت ناظر در کنفرانس خلع سلاح را به دست آورند.

کلیدواژه