دلو 06, 1399 15:04 Asia/Kabul
  • ادعای جدید فرمانده سنتکام درباره روابط آمریکا و ایران
    ادعای جدید فرمانده سنتکام درباره روابط آمریکا و ایران

فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا مدعی شد، با تحلیف دولت رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده، روابط واشنگتن و تهران در «برهه فرصت» قرار گرفته است.

به گزارش وبگاه "دیفنس وان"، «فرانک کنِث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام»، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران حین پرواز به منطقه غرب آسیا  مدعی شد: «جریان‌های تهدیدآمیز شدیدی» از سوی ایران در ماه‌های منتهی به پیروزی بایدن در انتخابات و تحلیف او وجود داشته است.

مک کنزی در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت: بر خلاف نگرانی‌های برخی تحلیلگران نظامی و امنیتی، نه تنها ایران در روزهای پایانی ترامپ به هیچ هدف آمریکایی در منطقه مستقیماََ حمله نکرد بلکه توانست به میزان زیادی بازیگران نیابتی خود در عراق و دیگر بخش‌های منطقه را مدیریت کند. 

فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه با بیان اینکه دولت جدید واشنگتن به دنبال بازنگری در سیاست‌های این کشور است، ادعا کرد: به نظرم محاسبات سیاسی در ایران وجود دارد که می‌خواهند با دولت جدید ارتباط برقرار کرده تا ببیند چیزی تغییر خواهد کرد.

مقامات دولت ترامپ در حالی مدام دم از مذاکره و توافق جدید با ایران می‌زنند که واشنگتن در سال 2018  به صورت غیرقانونی از برجام که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اولین سفر مک‌کنزی به منطقه غرب آسیا در دولت جدید آمریکا است تا دستور ترامپ مبنی بر افزوده شدن رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی به حوزه کاری سنتکام را اجرایی کند.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه(26 جدی)تایید کرد که طبق دستور "دونالد ترامپ" رییس جمهور سابق این کشور، رژیم صهیونیستی به جای قرار گرفتن تحت پوشش فرماندهی اروپای ارتش آمریکا، زیر نظر فرماندهی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

 

کلیدواژه