پاسخ میریوسفی به بلینکن: آمریکا ناقض برجام و قطعنامه 2231 بوده است
(last modified 1399-11-09T05:05:03+00:00 )
دلو 09, 1399 09:35 Asia/Kabul
  • پاسخ میریوسفی به بلینکن: آمریکا ناقض برجام و قطعنامه 2231 بوده است
    پاسخ میریوسفی به بلینکن: آمریکا ناقض برجام و قطعنامه 2231 بوده است

سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اولین اظهارات وزیر خارجه جدید آمریکا گفت: آمریکا تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه 2231 را نقض کرده است.

«آنتونی بلینکن» بامداد امروز (پنجشنبه) در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا، ایران را به نقض برجام متهم کرد.

به گزارش رادیودری، «علیرضا میریوسفی» سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» تصریح کرد، آمریکا نه تنها تعهداتش ذیل برجام را نقض کرده بلکه تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نیز زیرپا گذاشته است.

وی در این خصوص توضیح داد: «دولت فعلی ایالات متحده همچون دولت قبلی، تعهدات خود در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.»

این دیپلمات ایرانی در ادامه به اظهارات اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «مجید تخت‌ روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل اشاره کرد که هر دو دولت بایدن را ترغیب کردند که رویکرد خود را در قبال ایران تغییر دهند.

میریوسفی همچنین تصریح کرد که فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران در چارچوب محدودیت‌‌های برجام به ویژه بند ۳۶ بوده است که به ایران اجازه می‌دهد عمل به تمامی یا بخشی از تعهدات برجامی خود را متوقف کند.

وی ادامه داد: «ایران برجام را نقض نکرده است و صرفاً بند ۳۶ را فعال کرده که به ایران اجازه می‌دهد در صورت عدم پایبندی طرف‌های دیگر، اقدامات چاره‌ساز در پیش بگیرد.

کلیدواژه