دلو 23, 1399 09:37 Asia/Kabul
  • بازتاب مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های چین
    بازتاب مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های چین

برگزاری مراسم با شکوه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های چین بازتاب گسترده ای داشته است.

رسانه های چین از جمله خبرگزاری رسمی این کشور( شین هوا)  در کنار تلویزیون دولتی چین، روز چهارشنبه حضور متفاوت مردم ایران در راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن امسال را بازتاب دادند.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد، ایرانیان برای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در راهپیمایی سراسری شرکت کردند.

براساس این گزارش ایرانیان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، با استفاده از خودرو، موتور و دوچرخه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

خبرگزاری رسمی چین در بخش دیگری از این گزارش به بازتاب سخنرانی تلویزیونی «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۲ بهمن پرداخت و اعلام کرد، روحانی تاکید کرده است در صورتی که سایر اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند، ایران هم به تعهدات هسته ای خود باز خواهد گشت.

«سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین هم ضمن بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن  گزارش داد، حسن روحانی  در سخنرانی خود به این مناسبت،  بازیگران منطقه ای و بین المللی را برای گفت و گو با ایران فراخوانده و گفته است «گفت و گو مسیر سیاسی جهان برای توافق با ایران خواهد بود».

دیگر رسانه های چین از جمله  روزنامه چاینا دیلی نیز در گزارش های جداگانه ای راهپیمایی مردم ایران در جشن انقلاب اسلامی را پوشش دادند.

 امروز(چهارشنبه ) 22 بهمن/دلو 1399 مصادف با 10 فوریه 2021، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، 42 سال پیش در روز 22  بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) به پیروزی رسید.

کلیدواژه