لزوم بازگشت سه کشور اروپایی به تعهدات برجامی
(last modified 1399-11-27T10:23:19+00:00 )
دلو 27, 1399 14:53 Asia/Kabul
  • لزوم بازگشت سه کشور اروپایی به تعهدات برجامی
    لزوم بازگشت سه کشور اروپایی به تعهدات برجامی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: سه کشور اروپایی باید به تعهدات برجامی برگردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره ادعای سه کشور اروپایی‌ آلمان،انگلیس و فرانسه مبنی بر ممنوعیت تولید اورانیوم فلزی در ایران افزود: بازگشت به تعهدات برجامی راه ساده تری برای سه کشور اروپایی است و اگر اروپایی‌ها به تعهداتشان برگردند ایران هم به تعهداتش برمی گردد.
خطیب زاده تصریح کرد:جمهوری اسلامی  ایران همیشه به بحث سوخت پیشرفته راکتور‌ها در تحقیق و توسعه توجه داشت، اما بخاطر برجام از آن چشم پوشی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تا روز یکشنبه هفته آینده (21 فوریه) گفت: اگر تا زمان تعیین شده طرف‌های مقابل تعهداتشان را  نپذیرند، ایران قطعاً اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران دراین حال تاکید کرد: همه این اقدامات به سادگی برگشت‌پذیر هستند به شرطی که طرف‌های مقابل به تعهداتشان برگردند.
خطیب زاده درباره ادعای کاخ سفید برای جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران و نسبت دادن این مسئله به برجام نیز گفت: ایران درباره امنیت ملی خودش با کسی مصالحه نمی‌کند و موشک هم مربوط به امنیت ملی ایران است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره آمادگی کشورها برای میانجیگری بین ایران و آمریکا از جمله اظهارات مقامات قطری در این زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران از کمک همه استقبال می‌کند اما تاسف اینجاست که دولت فعلی آمریکا شریک نقض و گردنکشی دولت قبلی علیه ایران شده و این روند سازنده‌ای نیست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اگر آمریکا سیاست اصولی یعنی بازگشت به چندجانبه‌گرایی و اصلاح مسیر غلط دولت قبلی این کشور را در پیش بگیرد، ایران هم پاسخ مناسب را به اصلاح سیاست‌های آمریکا خواهد داد.

کلیدواژه